Hezkuntzaren eremuan berdintasuna gaindituta dagoela uste zabaldua dago, neurri batean, gero eta emakume gehiago sartzen direlako tradizioz maskulinizatuta egon diren lanpostuetara. Hala ere, eta azken urteetan bide horrertan aurrera egon den arren, oraindik ere genero-desberdintasunak daude hezkuntza-sisteman, batez ere derrigorrezko hezkuntzaren ondoko hezkuntzan, Lanbide Heziketa barne hartzen duena, eta ikasleak bere etorkizuneko lanbidera bidera eraman dezakeen prestakuntza-ibilbidea aukeratu behar duenean hain zuzen ere. Hautu horrek, gerora, ikasketen xede diren lanbide-inguruneetan sartzeko eta parte hartzeko baldintzetan dagoen desberdintasuna dakar.
Lanbide Heziketan, oraindik ere nahiko maskulinizatuta (gizonen% 60 eta emakumeen% 40), generoaren arabera alboratutako prestakuntza-hautuak oso nabarmenak dira: 26 lanbide-arloetatik 5, zerbitzuetara bideratutakoak, argi eta garbi feminizatuta daude. Gizonak, ordea, gainerako familietan sakabanatuta daude, kontzentrazio handiagoarekin industrian, eraikuntzan eta teknologia berrietan.
2020-21 ikasturteko BIRTLHko matrikulazio-datuek errealitate bera islatzen dute:
Industria-sektoreko espezialitateetan (Fabrikazio Mekanikoa eta Elektrizitatea eta Elektronika) emakumeen presentziak gutxiengoa izaten jarraitzen du, nahiz eta egia den azken urteotan emakumeen matrikulazioak gora egin duela, batez ere Fabrikazio Mekanikoko Diseinuaren zikloan. Era berean, 10 ikasletik 3 ere ez dira emakumeak informatika-adarretan.
Zerbitzuen sektorean, ordea, datuak alderantzizkoak dira: emakumeen pisua % 68,74koa da, eta gizonena, berriz,% 31,26koa. Bloke honetan sartu dira Administrazioa eta Finantzak, Sukaldaritza eta Gastronomia, Osasun Larrialdiak eta Mendekotasun Egoeran dauden Pertsonei Arreta emateko zikloak. Espezialitate horiek, neurri handi batean, gizarteak emakumeei eman ohi dien eginkizuna errepikatzen dute (pertsonen eta etxearen zaintza eta arreta). Testuinguru horretan, BIRTLHek bat egin du Emakundek martxoaren 8an egin duen deiarekin, zaintza-lanak emakumeen eta gizonen artean, eta erakundeen eta gizarte osoaren artean ikusarazteko, baloratzeko eta banatzeko.
“Genero bakoitzeko sektore defizitarioetan emakume eta gizon gehiago prestatuko dituen Lanbide Heziketaren alde egin behar dugu, emakumeek eta gizonek beren proiektu profesionala berdintasunean eraikitzen lagunduko baitu” esan du Isabel Villamor BIRTLHko orientatzaileak.
Heziketa-zikloetan genero-berdintasuna sustatzen jarraitzeko, HETEL Euskadiren #LHaitzindariak proiektua bezalako esperientziak daude. Proiektu horren helburua emakumeak moldeak apurtzera eta LH industrialeko ikasketak egitera bultzatzea da.